
Szeretem a csomagolásokat, szerettem a Szarvasi Mozzarella-való majd 20 éves együttműködést,
a családformák kialakulását, a több kisebb-nagyobb folyamatos arculatváltásokat, a létrejött piacvezető családmodellt.
A Szarvasi Mozzarella termékcsomagolásai 2000-ben alakultak ki, egy gondolattal, hogy ne legyen feliratismétlés frontoldalon a logó és a megnevés azonossága miatt, úgy mint Szarvasi Mozzarella Mozzarella, Szarvasi Mozzarella Mini Mozzarella.
Ezért a logó és felirat egység lett a terv, ezt a Szarvasi Mozzarella elfogadta, előtte egy egyszerű embléma volt a logó, de az nem volt alkalmas egy olaszos termék bolti designjához. Azóta a logó és a kifejezés beépült
a köztudatba a Mozzarellát azonosítják a Szarvasi Mozzarellával, a magyar mozzarellagyártás etalonjává vált.
A termékek kialakításakor a saját ételfotó készítését javasoltam. Akkoriban a stúdiófotózás még nagyon drága volt, az első termékek fotóit mind a Mozzarellákat, mind a Mascarpone Tiramisu fotóit egy étteremben készítettük, ahol közben normál felszolgálás zajlott, minden bevilágítás nélkül egy esküvöi fotóssal:)
Az utómunka izzasztóan nehéz volt, hogy egyáltalán mutassanak valahogy a csomagoláson a fotók.
Azóta profi műterem, profi fotós, mesterszakács és egy Hasselblad fényképezőgép áll rendelkezésre.
A Szarvasi Mozzarella jelen fotói élményben, részletekben, színekben igen gazdagok, a termékek
teljes mélységükben átélhetőek.
















A Szarvasi Mozzarella reklám nélkül, csak a csomagolással promóciójával indult, évekig nem használta
a promotálást. A Szarvasi Mozzarella Brand minden reklámköltség nélkül érkezett a boltokba és ez így ment az első években. Az akkori csomagolás megjelenés formáját és a profi beltartalmi értéket felismerték
és megszerették a vásárlók minden beazonosítás, vagy beégett emlékezés nélkül is.
A Szarvasi Mozzarella részéről nem volt külön kérés, semmi elképzelés, hogy a csomagolás milyen legyen, így egyszerűen kialakulhatott a megkötés nélküli bizalmon alapuló együttműködés. Az új termékcsomagolás elemei, a saját logó, a tálalási fotó, a szövegezés elhelyezése, táblázat designszerű ábrázolása.
A la Wiwa Stúdió alakította a logót, hátteret, készítette az illusztrációkat, intézte a fotózást, az utómunkákat,
a fotóknak a színhelyességének a beállítását, a nyomdai előkészítési javaslatokat az elfogadott anyagnak.
A tervezést nem előzte meg sok layout, a fotó hatása rányomta a bélyegét a termékre, szinte irányította
a felületek kitöltését. A megjelenéskor a sima és a Mini 100g-os termékeket rendelték meg, ezek a zöld
és a piros színt kapták. Később megjelent a Light világoskék színnel egy szabócentivel a háttérben finoman.
Majd a Laktózmentes Mozzarella a Rhoadmin Red magentás direktszínnel. A fotózáskor mindegyik termék megkölönböztethető tálalást kapott, hasonlóak, de a kiegészítők miatt az azonosság nem érzékelhető.
A tervezöi munkára reflekció volt az, hogy egy-két évvel a megjelenés után a magyar piacon is jelenlévő német Zottarella a Szarvasi termékcsalád Design miatt lecserélte az addigi összes Mozzarella csomagolóanyagait. Nagyon lehetett érezni a szándékot az új termékeiken, hasonlóságot mutatott a fotó elhelyezési szögében,
a háttérben megjelenő fényességében, a logó bedöntésével, stb.... A csomagoláscsaládjuk nagyon teljes lett, bámulatos a mozzarellafajták képi kifejezése az érzékletetés finom megoldásai.
Az átgondolt lépésről lépésre felépített tervezési-elfogadási lánceredményesség látható, a magyar gyártó uralja a piaci szegmensét. Könnyedén reagál a piaci versenyhelyzetekre, a vevői szemmel sikeres termékét
a boltok, az áruházláncok keresik.
Kapcsolatunk az idén szünt meg, köszönöm a Lehetőséget, sok szerencsét!
Szarvasi Mascarpone





